2020-12-03 15:10:18
2020-12-03 15:05:13
2020-12-03 15:05:13
920643
Tomasz Jastrun 2020-12-02 13:00-15:00
https://pod.co/haloradio/tomasz-jastrun-2020-12-02-13-00-15-00
To będzie druga z rzędu rozmowa o edukacji. Bo temat ważny i nie wyczerpany. Tym razem debatować będziemy nie tylko o tym, jaka jest polska szkoła, na co choruje, ale też jak ją zmieniać pod kątem nowych czasów, tak by była przyjazna dla uczniów i uczyła lepiej, bardziej efektywnie i mniej opresyjnie.
Komu udało się stworzyć takie szkoły? Głównym gościem programu będzie Jarosław Pytlak , pedagog, działacz społeczny działający na szeroką skalę na wielu polach. Dyrektor i twórca Społecznego Gimnazjum nr 99 STO., oraz całego Zespołu Szkół na Bemowie. Na czym polega odmienność jego szkoły? Czy jest ona dowodem na to, że nawet w ramach obecnego systemu edukacji można uczyć przyjaźnie i nowocześnie.
Jarosław Pytlak pisze: Aby wyposażyć młodego człowieka w cechy przydatne i pożądane we współczesnym świecie trzeba w szkole stworzyć społeczność czynną w wielu sferach aktywności, angażującą do współpracy zarówno uczniów, jak osoby dorosłe, stanowiącą bezpieczny choć niełatwy poligon zdobywania przez wszystkich życiowych doświadczeń. W tym celu niezbędne wydaje mi się zerwanie z dotychczasowym paradygmatem, że główną funkcją i jedynym sensem istnienia szkoły jest nauczanie. Nie w czasach, kiedy po wiedzę znacznie łatwiej jest sięgnąć, niż znaleźć satysfakcjonujące dla siebie, a pożyteczne dla innych miejsce w społeczeństwie.(…) Dzisiaj, podobnie jak sto lat temu, tyle że w nieporównywalnie większej skali, ludzkość stoi w obliczu postępu naukowo-technicznego wywierającego wpływ na wszystkie dziedziny życia. Otwiera on przestrzeń dla jakiejś formy reinkarnacji Nowego Wychowania.(…) Mnie osobiście fascynuje temat szkoły jako poligonu aktywności społecznej dziecka. W swojej obecnej formie szkoła najlepiej przystosowuje do życia w... więzieniu. Cały mój sukces pedagogiczny opiera się właśnie na czynieniu ze szkoły miejsca dobrego życia. Nauka jest wtórna, chyba że uznamy naukę harmonijnego funkcjonowania w społeczeństwie za ważną, a wtedy jest pierwotna. (Jarosław Pytlak)
Drugim gościem programu będzie Agnieszka Kuźba , nauczycielka szkoły publicznej. I Karolina Kozak, dyrektorka Niepublicznej Szkoły Podstawowej EDULAB, w Starych Babicach. Czy w ramach obecnego systemu można uczyć niekonwencjonalnie. Co zrobić by zmienić polską szkołę, która tkwi w innej epoce?
Gościem zagranicznym będzie Piotr Perczyński z Holandii. Jak tam wygląda system uczenia na wyższych uczelniach, W Holandii jest inna filozofia przekazywania wiedzy uniwersyteckiej. Dlaczego w Polsce kształcimy jak w XIX?
📣🚚📣 "ILE KOSZTUJE NAS KOŚCIÓŁ?" - poznaj szczegóły trwającej kampanii społecznej i #dołóż się do niej na www.zrzutka.pl/kampania
⚡⚡⚡
https://pod.co/haloradio/tomasz-jastrun-2020-12-02-13-00-15-00
To będzie druga z rzędu rozmowa o edukacji. Bo temat ważny i nie wyczerpany. Tym razem debatować będziemy nie tylko o tym, jaka jest polska szkoła, na co choruje, ale też jak ją zmieniać pod kątem nowych czasów, tak by była przyjazna dla uczniów i uczyła lepiej, bardziej efektywnie i mniej opresyjnie.
Komu udało się stworzyć takie szkoły? Głównym gościem programu będzie Jarosław Pytlak , pedagog, działacz społeczny działający na szeroką skalę na wielu polach. Dyrektor i twórca Społecznego Gimnazjum nr 99 STO., oraz całego Zespołu Szkół na Bemowie. Na czym polega odmienność jego szkoły? Czy jest ona dowodem na to, że nawet w ramach obecnego systemu edukacji można uczyć przyjaźnie i nowocześnie.
Jarosław Pytlak pisze: Aby wyposażyć młodego człowieka w cechy przydatne i pożądane we współczesnym świecie trzeba w szkole stworzyć społeczność czynną w wielu sferach aktywności, angażującą do współpracy zarówno uczniów, jak osoby dorosłe, stanowiącą bezpieczny choć niełatwy poligon zdobywania przez wszystkich życiowych doświadczeń. W tym celu niezbędne wydaje mi się zerwanie z dotychczasowym paradygmatem, że główną funkcją i jedynym sensem istnienia szkoły jest nauczanie. Nie w czasach, kiedy po wiedzę znacznie łatwiej jest sięgnąć, niż znaleźć satysfakcjonujące dla siebie, a pożyteczne dla innych miejsce w społeczeństwie.(…) Dzisiaj, podobnie jak sto lat temu, tyle że w nieporównywalnie większej skali, ludzkość stoi w obliczu postępu naukowo-technicznego wywierającego wpływ na wszystkie dziedziny życia. Otwiera on przestrzeń dla jakiejś formy reinkarnacji Nowego Wychowania.(…) Mnie osobiście fascynuje temat szkoły jako poligonu aktywności społecznej dziecka. W swojej obecnej formie szkoła najlepiej przystosowuje do życia w... więzieniu. Cały mój sukces pedagogiczny opiera się właśnie na czynieniu ze szkoły miejsca dobrego życia. Nauka jest wtórna, chyba że uznamy naukę harmonijnego funkcjonowania w społeczeństwie za ważną, a wtedy jest pierwotna. (Jarosław Pytlak)
Drugim gościem programu będzie Agnieszka Kuźba , nauczycielka szkoły publicznej. I Karolina Kozak, dyrektorka Niepublicznej Szkoły Podstawowej EDULAB, w Starych Babicach. Czy w ramach obecnego systemu można uczyć niekonwencjonalnie. Co zrobić by zmienić polską szkołę, która tkwi w innej epoce?
Gościem zagranicznym będzie Piotr Perczyński z Holandii. Jak tam wygląda system uczenia na wyższych uczelniach, W Holandii jest inna filozofia przekazywania wiedzy uniwersyteckiej. Dlaczego w Polsce kształcimy jak w XIX?
📣🚚📣 "ILE KOSZTUJE NAS KOŚCIÓŁ?" - poznaj szczegóły trwającej kampanii społecznej i #dołóż się do niej na www.zrzutka.pl/kampania
⚡⚡⚡
This website uses cookies to recognize revisiting and logged in users. You accept the usage of these cookies by continue browsing this website.