2020-09-14 18:05:18
2020-09-14 18:05:17
2020-09-14 18:05:17
726261
Konrad Szołajski 2020-09-13:21:00
https://pod.co/haloradio/konrad-szoajski-2020-09-13-21-00
Na filmach - podobnie jak na medycynie - znają się w Polsce wszyscy. Ale nie wszyscy wiedzą, co konkretnie robi producent filmowy, a szczególnie – producent filmów dokumentalnych, a zwłaszcza - kreatywny.
Wikipedia mówi: „Producent filmowy – główny inwestor w procesie produkcji filmu, zatrudniający wszystkie potrzebne osoby do jego produkcji i zapewniający sprzęt oraz środki materialne. Po wyprodukowaniu filmu jest właścicielem praw autorskich i głównym beneficjentem ewentualnych dochodów z jego sprzedaży”.
Otóż pierwszy fragment tej definicji jest niezgodny z prawdą – producenci angażują się, dając swoją pracę, ale ich działania polegają nie na inwestowaniu, a na pozyskiwaniu finansowania. Z dochodami ze sprzedaży też jest nieco inaczej niż by wynikało z tego zapisu – bowiem zwykle ich nie ma lub są znikome w stosunku do kosztów produkcji. Ale najbardziej istotne jest tu to, że zdobycie środków na realizację filmu to zaledwie część tego, co w rzeczywistości robi producent, szczególnie tzw. kreatywny. Co tak naprawdę robi zatem producent kreatywny? Jak dochodzi do tego, że powstaje film? O tym właśnie będziemy rozmawiali z praktykami: młodymi, kreatywnymi producentami filmowymi. Pewnie będzie sporo niespodzianek… Warto posłuchać.
Nasi goście:
Anna Stylińska – producentka filmowa, producentka i współscenarzystka filmu „Lekcja miłości”,
Maciek Ostatek – producent filmowy, producent filmu „Skandal. Ewenement Molesty”,
Małgorzata Prociak – producentka filmowa, Przewodnicząca Sekcji Producentów Filmów Dokumentalnych KIPA, producentka filmów „Walka z szatanem”, „Dobra zmiana”, autorka projektu internetowego „Dokument w sieci, popularyzującego polski film dokumentalny.
https://pod.co/haloradio/konrad-szoajski-2020-09-13-21-00
Na filmach - podobnie jak na medycynie - znają się w Polsce wszyscy. Ale nie wszyscy wiedzą, co konkretnie robi producent filmowy, a szczególnie – producent filmów dokumentalnych, a zwłaszcza - kreatywny.
Wikipedia mówi: „Producent filmowy – główny inwestor w procesie produkcji filmu, zatrudniający wszystkie potrzebne osoby do jego produkcji i zapewniający sprzęt oraz środki materialne. Po wyprodukowaniu filmu jest właścicielem praw autorskich i głównym beneficjentem ewentualnych dochodów z jego sprzedaży”.
Otóż pierwszy fragment tej definicji jest niezgodny z prawdą – producenci angażują się, dając swoją pracę, ale ich działania polegają nie na inwestowaniu, a na pozyskiwaniu finansowania. Z dochodami ze sprzedaży też jest nieco inaczej niż by wynikało z tego zapisu – bowiem zwykle ich nie ma lub są znikome w stosunku do kosztów produkcji. Ale najbardziej istotne jest tu to, że zdobycie środków na realizację filmu to zaledwie część tego, co w rzeczywistości robi producent, szczególnie tzw. kreatywny. Co tak naprawdę robi zatem producent kreatywny? Jak dochodzi do tego, że powstaje film? O tym właśnie będziemy rozmawiali z praktykami: młodymi, kreatywnymi producentami filmowymi. Pewnie będzie sporo niespodzianek… Warto posłuchać.
Nasi goście:
Anna Stylińska – producentka filmowa, producentka i współscenarzystka filmu „Lekcja miłości”,
Maciek Ostatek – producent filmowy, producent filmu „Skandal. Ewenement Molesty”,
Małgorzata Prociak – producentka filmowa, Przewodnicząca Sekcji Producentów Filmów Dokumentalnych KIPA, producentka filmów „Walka z szatanem”, „Dobra zmiana”, autorka projektu internetowego „Dokument w sieci, popularyzującego polski film dokumentalny.
This website uses cookies to recognize revisiting and logged in users. You accept the usage of these cookies by continue browsing this website.